You are signed in as:
- Login - Send E-mail

Logo

Publisert m/telefon:(30-12)Er uten internett pga været.. Muligens lynet som slo ned i mottakeren
Pic 2
Lets Bring The world to life Se relevante bilde album:
Australia

Les andre relevante blogger:

Sydney og Bondi Beach

Beskrivelse: Opera huset

Dette er turen min til Sydney. Desverre så har jeg litt liten tid og penger, så blir hovedsakling i Sydney.

Jeg har ikke noe hostell og har egentlig ikke en fjerneste anelse om hvor jeg kan gå henne, så jeg sier til de som selger togbilletter på flyplassen om at jeg vil ta toget til en sentral plass i Sydney. Merklig nok, så var det altså Central Station, som da betyr at det er min nye destinasjon.

Jeg er usikke på hvilken rettning jeg skal gå, for alt rundt meg ser veldig likt ut, men jeg bestemmer meg for å gå samme rettning som mengden. Jeg bare går rett å slett til jeg finner ett hostell, som ikke var særlig langt. Vi snakker kanskje 3 minutter fra Central Station, veldig sentralt tydeligvis.

Det tar kun noen minutter etter jeg har sjekket inn før jeg begynner å gå rundt i området. Jeg går rundt for ett par timer, før jeg bestemmer meg for at jeg vil opp mot Opera huset. Men hvis dere vil vite sannheten så kan jeg vell likegreit fortelle den, jeg kom aldri så langt som til opera huset. På vei mot opera huset så er det 3 flotte parker som jeg gikk gjennom, men den siste parken så fant jeg det så fredfult ute på gresset i solen og bestemte meg rett å slett for å legge meg ned for noen minutter.

Flere grader og timer senere så våknet jeg opp midt på gresset i denne parken og frøys. Det var rett å slett iskaldt, kan tenke meg det var nærmere 5-10 grader og her lå jeg i skjorts og t-skjorte. Det var godt å varmt så lenge jeg var i solen, men med en gang solen forsvant så ble det en smule kaldere. Det var såpass sent på dagen allerede, at jeg bestemte meg bare for å dra tilbake til Hostellet og se om jeg fant noen artige mennesker jeg kunne henge med der.

De på hostellet virker mer eller mindre lukket inne, så jeg dro rundt hjørnet til en lokal bar for å spille biljard. Det endte med at jeg spilte biljard med noen karer som var der, og at jeg ble deretter med de videre til en privat klubb. Vi kom forran i køen, slapp å betale pga vi var på listen over inviterte, eller de var. Vi var her noen timer, før turen gikk videre til en annen klubb hvor det var også kun for inviterte. Kan tro jeg kom like lett inn der også.

De jeg først og fremst var med dro tidlig hjem, og jeg var der alene. Tok 5 minutter så hadde jeg en ny gjeng som jeg var med, og etter noen timer så ble jeg med de ned til brygga for å se på fotball kamp. På dette tidspunktet var jeg ganske sliten, og det var ganske sent så det gikk ikke mange minuttene før jeg tok en taxi til hostellet mitt. Grunnen til at jeg tok taxi var at jeg hadde virkelig ikke peiling på hvor jeg var. Dette var min første dag i Australia, og hadde tidligere på dagen hatt en lang flytur.

Fredag, 18.06.2010
AKkurat som New Zealand, så ønsket jeg å bruke tiden til å utvide mitt sosiale nettverk. I tillegg så er det relativt dyrt her, så alt koster en god del penger uansett hva jeg gjør. Og la oss heller ikke glemme at jeg er her kun litt over en uke, noe som er alt for kort. Hadde jeg hatt mer tid og penger, så ville jeg nok ha beveget meg utenfor Sydney, men jeg har ikke noen av delene så da blir jeg her.

Jeg traff veldig mange hyggelige mennesker, og jeg gikk med forskjellige mennesker hver eneste kveld. Gikk ut å spiste, til Opera huset, så fotball kamper, gikk på kino etc. Jeg hadde det som om jeg var hjemme egentlig, men jeg må innrømme at jeg likte meg veldig mye bedre i Afrika og Asia enn det jeg gjorde her i Australia. Så blir spennende når jeg kommer hjem, om jeg kommer til å trives.

Helt ærlig så savner jeg stadig mer og mer hjemme, og jeg føler at det er på tide og ta turen hjemover. Mye av det er pga jeg savner bare det å jobbe, og leve ett normalt liv. For dette livet her er som å leve en drøm, rett å slett. Og det er begrenset hvor lenge man ønsker å leve i en drøm, for drømmer tar alltid slutt en gang. I det hele tatt, så savner jeg også det å ha de samme vennene å være rundt, for nå har jeg nye venner og forskjellige venner hver eneste dag. Det er ingen jeg kan stole på hundre prosent, og det slipper jeg å tenke på med vennene mine hjemme.

La meg ikke glemme å nevne det at jeg fikk i oppdrag fra Lisa om at jeg måtta ta bilde av meg selv utenfor der hun bodde i Sydney før, ved Bondi Beach. Jeg klarte fint å finne fram, men når jeg stod utenfor huset så var jeg i tvil om dette var riktig. Jeg stod å surret rundt rett utenfor huset i en god del minutter før jeg la merke til hus nummeret og at dette måtte være det riktige huset. Når jeg begynte å ta bilder, så la jeg plutselig merke til to jenter som stod å kikket ned på meg.

Det må ha sett relativt rart ut, og mistenkelig. Jeg gikk uansett vekk derfra, og til Bondi beach hvor jeg gikk langs vannet og kjente solen skinne meg i ansiktet. Ganske herlig, det er sikkert og vist. Jeg tok meg god tid, før jeg dro da videre tilbake mot sentrum for å gå på shopping etter middag. Jeg tenkte jeg ville spare enda mer penger, så jeg handlet inn mat på senteret og lagde selv. I bunn å grunn, så sparte jeg over 60 dollar på å gjøre det på 3 dager.

Mens jeg var i Sydney, så var jeg også på flere forskjellige hosteller. 3 Hosteller totalt var jeg på, og traff nye mennesker alle plassene. Det siste hostellet jeg var på, likte jeg meg best på. Egentlig fordi det var noen eldre der som jeg fikk god kontakt med, som jeg enda har kontakt med etter jeg reiste fra Australia.

Kort sammendrag, Sydney var helt greit, men skulle hatt mer penger og mer tid. Men det er vell ikke så lenge til neste gang jeg drar dit med Lisa.

Skrevet av: Tor Kristian Ludvigsen

Du m vre logget inn for f tilgang til kommentere bloggen!